ליה שוברט: שעור בלט שנה שנייה – שעור שלישי


תרגילים ליד הבאר

1. גרנד פלייה ורלווה בעמידה ראשונה, שניה, רביעית וחמישית, קצב 3/4
גרנד פלייה על 8 פעמות ורלווה: על 2 פעמות לעלות לרלווה; על 2 פעמות לרדת; על 2 פעמות טונדו לעמידה הבאה; על 2 פעמות להניח את כף הרגל.  

2. בטמן טונדו עם ובלי פלייה און קרואה, קצב 4/4
בטמן טונדו עם פלייה על 4 פעמות; 2 בטמן טונדו בלי פלייה. כל זה און קרואה.

3. בטמן ג'טה און קרואה, קצב 4/4 מהיר
2 ז'טה על 4 פעמות כל אחד ו-3 מהירים על קצב כפול, און קרואה.

4. רונד דה ג'מב פר טר, קצב 3/4
4 חצאי רונד דה ג'מב און ד'אור, ו-4 חצאי רונד דה ג'מב און ד'דון, ולסיים בעמידה חמישית.
פונשה: 2 פעמות הגב מוטה קדימה וניצב לרצפה והזרוע נשארת במצב שני; על 2 פעמות הגב ממשיך לרדת עד כמה שיכול למטה (מתעגל) והזרוע ממשיכה לכוון מטה; על 2 פעמות הגב עולה חזרה למצב ניצב לרצפה, והזרוע מול הקורקבן ומבט למטה; על פעמה 1 הגב עולה ומתישר והזרוע נשארת מול הקורקבן והמבט קדימה; על פעמה 1 הזרוע עולה לחמישית למעלה – מעט לפני הראש – ומבט לתוך המרפק, על 4 פעמות קמברה כשהחזה שואף לעלות למעלה ואחורה, ועל 4 פעמות לחזור למצב מוצא, תוך שמירת קשר רציפה בין המבט לפנים המרפק, לסגור לעמידה חמישית והזרוע יורדת למצב ראשון למטה.

5. פונדו, קצב ¾
בעמידה חמישית, רלווה לנט אחד לכל כוון, און קרואה. משפשים ומרימים את הרגל על 4 פעמות ל-°90 ומורידים על 4 פעמות. ההרמה נעשית על ידי דחיפת העקבקדימה ולמעלה. כשמבצעים און ארייר – ככל שמרימים את הרגל האגן זז קדימה בהתאם.

6. בטמן פרפה און קרואה און ל'אייר, קצב 2/4
בעמידה חמישית הכנה: על 2 פעמות זרוע עולה קדימה; על פעמה 3 הזרוע נפתחת הצידה למצב שני והרגל משפשפת לטונדו הצידה; על פעמה 4 כף הרגל חוזרת לקופה פלקס על הקרסול.
על פעמה 1 הרגל יוצאת קדימה תוך שפשוף הכרית על הרצפה והתרוממות לנקודה רחוקה באוויר; על פעמה 2 סוגרים בקופה פלקס. סדרה ראשונה: אחד לכל כוון. סדרה שנייה: פרפה כפולים רק אה לה סקונד. הכפול: מכים קדימה ואחורה, או אחורה וקדימה לפני שמשפשפים את הרגל החוצה לאחד הכוונים. לסיים את התרגיל בעמידה חמישית וראש פונה הצידה.

7. רלווה לנט, קצב ¾ או 2/4 לגטו
עמידה חמישית, משפשפים רגל ישרה קדימה ל- °90 על 4 פעמות, ועל 4 פעמות מורידים חזרה לחמישית. אחד לכל כוון, און קרואה.

8. פסה מהיר, קצב 4/4
כל פסה על 8 פעמות. על 4 פעמות להרים לפסה; על 2 פעמות להעביר את קצות האצבעות לצד הברך; על 2 פעמות לסגור לעמידה חמישית לאחור. כל זה לבצע 4 פעמים ו-4 פעמים מאחור ולסגור קדימה.

9. דוולופה און אוון ואה לה סקונד, קצב ¾
כל דוולופה על 8 פעמות. על 4 פעמות דוולופה קדימה (כף הרגל עוטפת בקו דה פייה את הקרסול, ברך הצידה); על 2 פעמות הרגל יורדת לפוינט טונדו קדימה; על 2 פעמות לסגור רגל לחמישית וזרוע. את כל התרגיל לבצע הצידה.

10. דוולופה און ארייר, קצב ¾
שתי ידיים על הבאר, עמידה חמישית ורגל ימין קדימה. 2 דוולופה לאחור, אחד ברגל ימין והשני בשמאל. לשמור על אטיטיוד פתוח ועל מותניים מקבילות לקיר, ככל האפשר.

11. פטיט בטמן סור לה קו דה פייה, קצב 2/4
בהכנה הרגל יוצאת הצידה לפוינט טונדו וחוזרת לסור לה קו דה פייה, והיד נושמת הצידה וחוזרת למצב ראשון והראש פונה ימינה. על כל פעמה הרגל מכה לסרוגין אחורה (העקב נוגע בקרסול) וקדימה (האצבע הקטנה נוגעת בקרסול) 15 פעמים ובפעם האחרונה סוגרים לחמישית.

12. גרנד בטמן און קרואה, קצב 4/4
4 לכל כוון, כל גרנד בטמן על 4 פעמות.

13. קומבינציה של רלווה, קצב 4/4
2 פלייה רלווה (עולים על פעמה 1 ויורדים על פעמה 4) ובפעם השנייה יורדים ישר בלי פלייה, 3 רלווה בלי פלייה על קצב כפול, ובפעם האחרונה מסיימים בפלייה. כל התרגיל פעמיים.

14. קפיצות
א. 2 קפיצות בעמידה ראשונה ו-2 בשנייה, 4 פעמים.
ב. קומבינציה בחמישית: 2 שונג'מון, הפסקה, 3 פטיט שונג'מון, הפסקה, 2 אשפה שונג'ה עם הפסקה ביניהם. כל זה לבצע פעמיים.

תרגילים במרכז

1. קפיצות
לקחת את אחת משתי הקפיצות שבוצעו על יד הבאר.

2. גרנד פלייה ופורט דה ברה, קצב ¾
גרנד פלייה בראשונה או שנייה, או חמישית קרואזה.
2 גרנד פלייה עם ידיים ומיד להוסיף פורט דה ברה שימושי. פורט דה ברה בחמישית קרואזה: 2 פעמות זרועות בראשונה קדימה; 2 פעמות הזרועות נפתחות הצידה; 2 פעמות לחמישית למעלה; 1 פעמה זרוע נגדית לרגל קדמית יורדת לחמישית קדימה; על פעמה 1 היא נפתחת הצידה; על 2 פעמות מבט לזרוע שנשארה למעלה; על 2 פעמות פותחים זרוע זאת לשניה; על 2 פעמות מאריכים את שתי הזרועות; על 2 פעמות לסגור לראשונה למטה. הראש מלווה את הזרועות.

3. בטמן טונדו עם דמי פלייה, קצב 4/4
עמידה חמישית קרואזה: על 4 פעמות טונדו עם פלייה ברגל ימין לקדימה קרואזה; על 4 פעמות טונדו און פס (עוברים מצב על ידי הרמת עקב) ברגל ימין עם פלייה; על 4 פעמות טונדו עם פלייה אפסה (מעבר על ידי הרמת עקב); על 4 פעמות אקרטה ברגל שמאל ולסגור קדימה. לעשות הכל לצד השני ללא הפסקה.
לשים לב למעברים, ראש נכון לכל הכוונים, ובאקרטה גם הגוף נוטה קמעה.

4. בטמן טונדו בלי פלייה, קצב 4/4
אותו התרגיל כמו הקודם רק בלי פלייה. עכשיו להוסיף זרועות: בקרואזה ואפסה און אוון הזרוע שמול הרגל הקדמית נפתחת למצב ראשון קדימה. באון ארייר הזרועות במצב פתוח ביחס לקהל.

5. בטמן ז'טה מרשה, קצב 2/4
בעמידה חמישית 4 מרשה פר טר מאחורה לקדימה דרך הצידה, ו-4 מקדימה לאחור דרך הצידה.

6. דוולופה, קצב ¾
עמידה חמישית דוולופה קדימה בימין על 8 פעמות; הצידה בשמאל על 8 פעמות; שמאל קדימה על 8 פעמות; ימין הצידה על 8 פעמות. הזרועות מלוות את התרגיל. להקפיד על החלפת משקל מבלי לזוז.
בשעור נפרד עושים דוולופה רק לאחור.

7. קומבינציה אלגרו
ליצור שילוב של התרגילים: גרנד בטמן, פה דה בורה, גליסד, פה דה בסק וטון לייה.

8. גליסד אסמובלה
ללמד קודם אסומבלה עם ידיים. אפשר להיעזר בבאר.
בחמישית ימין קדימה, רגל שמאל משפשפת ולאחריה מתרוממים באוויר, שנייה עם שתי הרגליים באוויר, ונוחתים יחד לחמישית ושמאל קדימה.
אותו תרגיל לאחור.
בהמשך מוסיפים את הגליס ומבצעים בלי הפסקה בין הגליסד והאסומבלה. מבצעים קדימה ואחורה.

9. שנה מהפינה
לשמור על עמידה ראשונה וירכיים צמודות, והראש מסתובב בהתאם.

11. קידה
עמידה חמישית. הכנה על 4 פעמות הזרועות נפתחות לשניה. על פעמה 1 רגל ימין נפתחת בפוינט טונדו הצידה; על פעמה 2 רגל ימין סוגרת לראשונה; על פעמה 3 רגל ימין עוברת לעמידה רביעית לאחור; על פעמה 4 פלייה בעמידה רביעית על שתי הרגליים והזרועות יורדות למטה; על פעמה 5 מעבירים משקל על רגל אחורית וידיים בראשונה קדימה; על פעמה 6 הזרועות נפתחות הצידה; על 2 פעמות סוגרים לעמידה חמישית וזרועות נשארות פתוחות הצידה. מבצעים הכל לצד השני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.